Så hittar vi uppdragen
Pull-metoden
Detta är den vanligaste försäljningsmetoden handlar om är att vi genom aktiv och traditionell försäljning, marknadsaktiviteter och regelbundna kundkontakter tar emot uppdragförfrågningar från företag som behöver konsultinsatser. Vi går då ut till till vårt nätverk med en uppdragsförfrågan.
Därefter sker urval, offerering och presentation av konsulter hos våra kunder och förhoppningsvis leder detta till ett uppdrag för vår underkonsult och Atiendo.
Push-metoden
Push-metoden handlar om att vi jobbar proaktivt och går ut i våra försäljningskanaler och visar upp intressanta konsulter som finns i vårt nätverk och finns tillgängliga inom kort. Eftersom vi har god kunskap om systemutvecklingsmarknaden och om hur våra kunders behov ser ut kan vi med stor träffsäkerhet hitta lämpliga uppdrag till våra underkonsulter trots att uppdragen oftast inte har kommit ut på marknaden ännu.
Vi agerar med andra ord agent åt våra underkonsulter och letar aktivt upp passande uppdragsmöjligheter för en specifik konsult. Detta arbetssätt är uppskattat hos både våra kunder och underkonsulter och ger oss oftast ett litet försprång till uppdragen gentemot andra kollegor på marknaden.
Vi erbjuder också våra underkonsultbolag en extra exponeringsmöjlighet här på vår webbplats där vi visar upp konsulter/konsultprofiler som vi letar uppdrag till - Tillgängliga konsulter. Ett urval av dessa konsultprofiler exponeras även i vårt regelbundna nyhetsbrev som når våra kunder 2 ggr/månad. Vill du att din konsultprofil skall synas i vårt nyhetsbrev så går det bra att kontakta oss nedan.
För mer information om hur vi jobbar, kontakta oss på 08-34 50 05 eller kontakt@atiendo.se.